MBT en Sociotherapie

Training
Sociotherapie heeft een bijzondere plek in een behandeling met de MBT methodiek. Om deze reden is er een training ontworpen voor sociotherapeuten die werkzaam zijn in een MBT programma. Deze thematische training gaat in op de rol en de taken van de sociotherapeut in verschillende MBT programma-onderdelen. Er zal aandacht besteedt worden aan het maken van een signaleringsplan en de praktische benadering van verschillende thema’s in de behandeling. Naast theoretische kennis, zal er voldoende tijd zijn voor praktijk en oefening.

Deze training wordt alleen op aanvraag gegeven. Indien u interesse heeft stuur dan een bericht naar info@mbtnederland.nl

Methode
De training bestaat uit theorie en praktijk. Door middel van rollenspellen zullen MBT-interventies geoefend worden. Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen er meerdere trainers aanwezig zijn, zodat in kleine groepen kan worden geoefend. De training biedt voldoende ruimte en veiligheid om vragen te stellen en eigen ervaringen in te brengen.

Doel
Na deze training bent u op de hoogte van de verschillende functies die de sociotherapeut binnen de MBT behandeling vervult en hoe deze uit te voeren, zoals:

-Bijdrage aan de individuele behandeldoelen
-Bijdrage aan de continuïteit/integratie in de behandeling
-Bijdrage aan het creëren van een mentaliserend milieu

Bekijk ook de video

Laatste nieuws

Publicatie Maaike Smits - MBT-DOS 18m BJP - PDF

Maaike Smits heeft een artikel gepubliceerd in The British Journal of Psychiatry

Dit is een artikel waarin twee varianten van MBT (MBT deeltijd en MBT intensief ambulant) met elkaar vergeleken worden op uitkomsten. Dit is de eerste studie waarin verschillende varianten van MBT met elkaar vergeleken worden, eerdere studies onderzochten de uitkomsten van MBT ten opzichte van een andere behandeling.

 

5e Internationale MBT Congres

Save the Date!

The fifth International MBT Congress!

 

Op 21 en 22 november 2019 organiseert MBT Nederland het internationale congres.


De details volgen later.